Thursday, February 10, 2011

NaK kU sEmAi BeNiH pUcUk Yg MeNdAtAnG..:)

Hidup ini bagai air sungai yang sentiasa mengalir tidakn pernah rasa jemu walau dimana jua sampainye....berakirnye sekiranye takdir menentukn ianye kering secara tibe2....samalah sperti kita manusia hidup dan akan terus hidup seandainya tidak smpai hujung hayatnye....Dipermudahkan kite hidup semuanye sudah tertlis nyata cume keberlakuannye saja yg tdak dpt digambarkan nyata....untuk hidup kite diberi beramal supaya kite lebih matang memikul amanah dan tangungjwab......
Entry ini kuperjelaskan lg ia dtg bagai angin yg lalu menyapa ke tubuh dan aku hanya mampu merasa dingin tidak sedikit dpat ku gengam apatah lg untuk menyimpan.....tidak seperti air yg lalu jika kita ambil masih mamp disimpan walaupun secangkir rasa.....
Aku bersyukur kerana ia dtg untk membahgiakan aku namun haruslah ku bijak membuat pilihan agar tiada yg terluka termasuk diriku sndiri......bintang yg datang adalh sempurna untk ku namun bagai muta ku membuat pilihan.......hanya aku sematkan dlam hati hanya 4...tuhanku,agamaku keluargaku...dan pedampingku hanya 1....bermulanya 1 dan kedatangannye 3 membuat hatiku gundah gulana...nak kubiarkan tkut ada yg terluka....yg kuberkehendakan sperti tidak mngkin akan dtg namun harus kesabaran jua yg perlu aku sematkan mogo2 dengan kesabaran itu dtgnye kejayaan..i.allah.....kita hanya manusia yg mmpu merancang tuhan jua yg menentukan.....sesungguhnya mecintai itu hak kite tpi perlu diingat jua jodoh itu adalah rahsia allah.....

sekian coretanku untuk diari hidupku kali ini...(ir hacker)

2 comments: